söndag 24 oktober 2021

Ny väska...

Redan i somras insåg jag att jag behövde en ny väska att ha till jobbet. Ni vet en sådan där väska som rymmer både det man brukar ha med sig i handväskan och matlådan, lite frukt samt kanske en shoppingkasse för ärendena efter jobbet. Jag hade först en vision om hur jag ville att den skulle se ut, men sprang sedan på ett annat helt fantastiskt fint tyg och fick en annan idé. Nu i höst har den där andra idén gått från tanke till färdig väska...


Tyget som jag hittade var förstås det vackra kattmönstrade tyget. Tyget är ett lite grövre tyg, typ möbeltyg och går helt i gråskala. Detta har jag kombinerat med ett svart grövre tyg som ser ut och känns som slitet läder. Storleken på väskan är ungefär 42 cm lång, 15 cm bred på sidan och 30 cm hög. Anledningen till att jag valde att göra den så bred var att jag vill kunna ställa en matlåda i botten på den utan att behöva lägga i den på tvären och riskera att den läcker. 
På sidorna har jag sytt på en liten utompåliggande öppen ficka. Kanske inte en ficka man stoppar något viktigt i, men jag vill ha med lite mer av kattyget där också så då fick det bli lite funktion och inte bara dekoration.


Stängs givetvis med en dragkedja och inuti är den fodrad med silvergrått duschesstyg som jag hade spillbitar av liggande. För att få lite mer stadga i det tyget strök jag på vlieseline på baksidan.  Bärremmarna är lite grövre svarta band som jag köpt som jag sedan sytt på på en remsa av det svarta tyget som jag hade till väskan. På ena sidan sydde jag fast en liten silverfärgad ring som man kan hänga en dekoration i. Varför inte en liten glimmande dekorationskatt?



Är supernöjd med min nya "jobbväska"! Och jag kan garantera att ingen annan har en likadan... :-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar