lördag 29 maj 2021

Istället för att slänga...

Många gånger när man handlar så antingen så köper man en papperskasse eller så får man en med det man handlat i. De papperskassar som är lite mindre i storlek utan allt för mycket tryck på brukar jag spara och återanvända om jag ger bort någon blomma eller något annat lite större. Men det är ju lite tråkigt att använda en påse som det står massa reklam på. Så idag tog jag fram scrapgrejerna, högen med påsar och började fixa till dem lite. 


När jag var liten hade man brevvänner som man skickade snigelpost till. Till detta köpte man fina brevpapper att skriva på. Några av dessa brevpapper blev kvar i en låda hos mig när brevväxlandet med snigelpost ersattes av andra kontaktsätt och när jag började med scrapbooking så hamnade några av dessa papper i mappen med scrapbookingpapper. Det här var papper med jättesöta kattmotiv på ena sidan och randiga på andra sidan där man skulle skriva. De flesta av dessa papper upptäckte jag att jag  dessutom hade sparat två exemplar av. Perfekt! Idag kom de till nytta och tillsammans med lite cardstock i matchande färg som fotomatta bakom brevpappret fick påsarna sig ett lyft och kan nu användas som presentpåsar när behov finns! Då jag hade två av varje av papperen så kunde jag göra påsarna likadana på bägge sidor :-).





/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar