lördag 15 maj 2021

Hönor redo för påsk 2022

Den här gången hade jag inga som helst ambitioner att vara klar till årets påsk när jag började brodera på en påskduk för ett bra tag sedan. Att sy det här broderikitet var inte riktigt min grej även om duken i slutändan blev jättefin. Även om det var ett korsstygnsbroderi så var det inte riktigt vad jag var van vid. Räknade korsstygn på aidaväv är det jag brukar sy. Detta var en variant där korstygnen var ritade på en fin väv och man skulle sedan helt enkelt sy över det ritade. Man fick förstås räkna fram var man skulle sy varje färg inom varje "höna", men man skulle inte räkna trådar i väven utan bara sy så att man täckte de ritade korsstygnen. Jag hade väldigt svårt för att låta bli att räkna trådar... Men, nu är den äntligen klar och redo för påsken 2022!

Duken är 80x80 cm och kommer att bli fin på mitt köksbord när det är dags att påskpynta nästa gång.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar