söndag 24 januari 2021

Rosor, svampar, tomtar och en sommaräng

Att bara sitta rätt upp och ner och titta på TV är inte riktigt min grej. Istället passar jag på att roa mig med handarbete. Det kan vara att virka eller som på sista tiden har det mest varit att brodera. Som jag skrivit tidigare så har jag en hög med både nya broderikit som ligger och väntar på att sys och även en del som jag kommit en bit på vägen på men av olika anledningar "tappat tråden" på. Bestämde mig för att jag ska göra klart ett halvfärdigt mellan varje nytt som jag hugger tag i och vips så blev det massor klart på en gång! Bra blandning av motiven blev det, korsstygn varvades med plattsöm och lite detektivarbete fick det också bli på de halvfärdiga för att hitta garn som saknades. Men nu är de klara och vilar ut i linneskåpet i väntan på användning!




Något som jag inte är speciellt bra på och dessutom helt saknar tålamod med är att få till fållarna snyggt i hörnen på broderade dukar, tycker alltid att jag får det snett eller knöligt. Förr eller senare kommer jag säkert att lära mig att få till det, men på dessa dukar så säger jag ett stort tack till mamma för hjälpen med det!!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar