fredag 8 januari 2021

Paradhandduk

Jag kanske är lite gammaldags av mig, men hemma i mitt kök hänger en sån där handdukshängare med en lite hylla överst och en stång att hänga en fin paradhandduk på för att dölja kökshanddukarna. Ett trevligt inslag i köket där man kan byta motiv/färger osv efter säsong. 

Sprang på ett supergulligt tyg i höstas när jag var och handlade andra tyger. Köpte en bit bara för att jag gillade det, men visste inte då vad jag skulle sy av det. Efter lite funderande kom jag på att det skulle ju vara läckert som paradhandduk i köket! Idag tog jag mig tid och sydde den. Blev en väldigt enkel variant och det enda jag la till förutom tyget var en bit spets som jag hittade i lådan med olika band och spetsar.

Gillar resultatet och den kommer att bli kanon hemma i mitt kök när det är dags att städa ut julen! På bilden är den fotad hemma hos mina föräldrar där jag brukar sitta och sy då jag lånar mammas symaskin.  Min hylla ser lite annorlunda ut då den har ett större avstånd mellan hylla och stång, så det som står upp över kanten på bilden nedan, kommer hos mig att hamna mellan stång och hyllkant.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar