tisdag 5 januari 2021

Kasserade jeans...

Att slänga trasiga jeans är ju dumt. Bättre att återanvända tyget till något annat! Jag använde ju lite av tyget från ett par kasserade jeans häromdagen till ett par små necessärer. Idag fortsatte jag att slakta dessa jeans och tillsammans med lite stjärnmönstrat grövre tyg, vitt vaxat tyg och en dragkedja som jag hade liggande blev det en lite större necessär!

Jag utgick från bakfickorna på jeansen och lät dem tillsammans med lite extra tyg bli långsidorna på necessären. Från ena benet klippte jag ut delar till botten och sidor. För att få necessären stabil så har jag pressat fast visiblin på baksidan av delarna innan jag sytt ihop dem. Insidan är fodrad med vaxat tyg som är lätt att torka av om det blir något kladd. Storleken på necessären är ungefär 28 cm lång, 18 cm hög och 9 cm bred.



Eventuellt, om storleken passar så kommer denna att få fungera som förvaring till lite scrapbooking-grejer, men det måste jag testa först om det funkar...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar