lördag 3 oktober 2020

Färgglatt!

En vän till mig som just nu har en kull kattungar frågade om jag kunde sy bäddar som hon kan skicka med kattungarna när det är dags för dem att flytta. Klart jag gör! Enda önskemålen som fanns var att det skulle vara färgglatt och det skulle vara den runda modellen som jag syr.

Så idag har det sytts bäddar för glatta livet. Sex stycken närmare bestämt. Tyget som fick sätta tonen på bäddarna var ett tyg med vit botten och färgstarka linjer på i olika färgen. Detta har jag sedan, för att få in ytterligare lite färg, kombinerat med enfärgat tyg i samma nyans som två av färgerna på linjer. Jag valde att gå på en härlig grön nyans till hanarna i kullen och en vacker rosa nyans till honorna. Självklart har jag också använt mig av vit mjuk fluffig microfleece.

Bäddarnas stomme har alltså fått microfleece på insidan och tyget med färgade linjer på utsidan. De vändbara kuddarna som ligger i är enfärgade på ena sidan och har microfleece på andra sidan. Så om man inte vill ha så mycket färg så kan man ha den vita fluffiga sidan upp.


I mitten av kuddarna sitter det en lite söt metallknapp i form av en liten blomma. Det är samma sorts knapp på bägge sidorna av kudden.

Nu hoppas vi att alla parter blir nöjda med dem, både de på två- och fyra ben!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar