lördag 10 oktober 2020

Scrapträff!

Idag har det stått scrapträff på agendan. En liten mysig sådan med många roliga utmaningar, gott fika, härlig inspiration och väldigt trevligt sällskap.

För min del stod det julkort på schemat och det gick ju att kombinera med de flesta utmaningarna som tur var. Totalt blev det fyra julkort gjorda och tre av dem var jag med i utmaningar med. Första utmaningen var att använda metallic- eller glitterpapper. I goodiebagen som ingick på träffen hade jag fått en snygg utstansad "God Jul-text" i rosa glitterpapper, så det fick bli ett rosa julkort :-).


I nästa utmaning var det just ett julkort man skulle göra. Kravet var dock att det skulle vara en fågel med på det. Jag hade en bit av ett mönsterpapper kvar med snögubbar och små fåglar på och det fick ange tonen för det kortet.


Tredje utmaningen hade egentligen börjat direkt när vi kom på morgonen då alla som ville vara med fick lämna in ett färgkoordinerat kit med fem grejer. Dessa kit lottades sedan ut bland deltagarna och man var tvungen att använda allt på ett kort. Man fick lägga till vad man ville men inte ta bort något. Jag hade verkligen tur i utlottningen och fick ett kit som passade mig som hand i handske och som även var jul-/vinterinspirerat. Det enda jag lade till var de små rådjuren och den ljusblå cardstocken. Med detta kortet vann jag omröstningen i utmaningen!


Dagens sista utmaning var att göra en "1-tumare", dvs ett enkelt kort som är 1x1 tum i storlek. Denna utmaningen finns med på alla träffar på denna platsen och tanken är att alla dessa "1-tumare" som görs och lämnas in i slutändan tillsammans ska bli en enda stor tavla att pryda lokalen där vi är.
Att göra något så litet är en verklig utmaning. Man får bygga på höjden men inget får sticka ut utanför på sidorna. Mitt bidrag den här gången blev små vita blommor och det bidraget tog hem det lottade priset i utmaningen.


Mitt sista kort för dagen innan det var dags att börja packa ihop och dra sig hemåt blev även det ett julkort. Ett enkelt kort med lite gnistrande kopparfärgade stjärnor bakom en grå träpanel...


En riktigt härlig dag när man verkligen fått ladda batterierna, bara ha roligt och bara vara kreativ!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar