fredag 21 februari 2020

Kaniner, modell mindre

Förra året frågade en kompis mig om jag kunde virka tre små kaniner till henne efter en beskrivning som hon hittat på nätet. Kaninerna skulle hennes barn sedan få en var i påskägget. Alltså hade jag typ nästan ett år på mig att virka dem. Nu närmar vi ju oss påsk och alltså läge att bli klar :-).

Kaninerna var inte speciellt svåra att virka. Enda kruxet var väl att de är ganska så små, så det blev ganska pilligt att virka. Men skam den som ger sig, nu är de klara och väntar på sina nya ägare!



På beskrivningen hade de även sytt dit jättesmåmönstrat tyg i öronen på kaninerna. Tyvärr får mina bli utan detta då jag inte hittat något tillräckligt småmönstrat tyg som funkade på dessa små kaninöron. Men jag tycker att de blev bedårande söta ändå! Nu får vi hoppas att de nya "ägarna" kommer att gilla sina små kaniner :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar