söndag 9 februari 2020

Fluffig, fluffigare, fluffigast...

När jag var inne på Rusta för att handla för ett tag sedan sprang jag förbi en korg med något av det fluffigaste garn jag sett. Garnet hette Tova och kändes som päls ungefär när man tog i det. Var bara tvungen att köpa ett nystan för att testa hur det var att jobba i. Efter att ha provat att virka några varv kunde jag konstatera att jag var glad att jag bara köpte ett nystan. Att virka utan att se maskorna var milt uttryckt en utmaning! Nåväl, nystanet var inhandlat och något skulle det bli av det. Surfade runt lite och hittade små enkla amigurumikatter som jag tyckte var söta. Hittade dock inget mönster som jag tyckte kunde funka i större storlek så jag tittade mest på formen och virkade sedan på fri hand tills jag fick den storlek och form som jag ville ha på min katt. Det blev en riktigt fluffig liten krabat med tjock rumpa, små öron och stora runda ögon!


Ögonen är säkerhetsögon som jag satte dit innan jag stoppade och virkade ihop katten och nosen broderade jag med lite brodergarn när allt var klart. Nästan hela nystanet gick åt till min katt.

Kul att testa att virka i detta garn, men jag tror inte att jag kommer göra om det. Man såg inte maskorna utan man fick känna sig fram var de var någonstans vilket gjorde att jag tyckte att det var extremt svårt att virka varven rätt.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar