söndag 30 juni 2019

Sommaravslutning

I går var det sommaravslutning på de scrapträffar som jag brukar gå på. En mycket trevlig dag med massa inspiration, trevligt sällskap, skoj shopping, gott fika, spännande goodie-bags och roliga utmaningar.

För min egen del blev det en hel del gjort både vad gäller "bra att ha-kort" men även ett par julkort. Jo, jag vet att det är mitt i sommaren och solen stålar från en blå himmel, men tro mig, att hinna göra alla julkort man tänkt att posta i år om man börjar i december kommer inte ge något bra resultat, så lika bra att köra på :-).

Inledde med att göra två kort efter instruktionerna till träffens första utmaning. Anledningen till att det blev två var att jag först inte var helt nöjd med det första jag gjorde. Nu i efterhand så är jag lika nöjd med båda! Kriterierna för utmaningen var att göra ett kort med sommartema i storleken 4x4 tum, dvs ungefär 10x10 cm. Ingen vinst för mig, men många fina tävlingsbidrag!



Nästa utmaning var ett valfritt alster där man använde minst tre mönsterpapper och något embossat. Jag gick lös lite inne i butiken som var på plats, hittade lite läckra papper mm och efter lite funderingar så blev mitt bidrag detta:


Ingen vinst denna gången heller, men vad gör det? Jag gör ju korten för att jag tycker att det är roligt och inget annat :-)

Sen blev det dags för att göra dagens julkort. En redan uppstämplad liten julängel fick bli utgångspunkten och resulterade i ett ganska gulligt julkort i rött och guld.


Avslutade dagen med ett par snabba kort som verkligen illustrerar konceptet "Clean and Simple" perfekt. Ett julkort och ett annat kort blev det:



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar