torsdag 2 juli 2015

Servetter, gladpack, CAS & minialbum...

Sköna härliga sommarkvällar. Lite gott godis. Scrapgrejerna inom räckhåll. Och lite nya idéer som ehöver testas!

På scrapträffen jag var på i lördags fick jag tips om hur man kunde använda servetter när man scrappar för att göra bakgrunder på kort. Man pillar bort det yttersta lagret på den servett som man vill använda. Lägger den sedan på kortet som man skurit till och mellan kortet och servetten lägger man gladpack. Sedan stryker man på detta med ett strykjärn på medelhög värme (OBS: lägg bakplåtspapper både mellan strykbrädan och kortet samt mellan servetten och strykjärnet!). Det som händer då är att gladpacken smälter och fungerar som lim :-). Tre sådana kort har jag testat att göra, två sommarhälsningar och ett julkort.




Något som jag gillar när det gäller scrapooking är "Clean and Simple" eller CAS som det också kallas. Hade fått några idéer som jag ville omvandla till kort, så det har även blivit några sådana nu i veckan. Blev inte helt hundra nöjd med alla, men man måste ju testa för att se om det funkar!





Ett annat tips som jag fick på scrapträffen var hur man kan göra små söta minialbum. Jag har inte gjort exakt enligt instruktionen utan ändrade lite för att det skulle passa min layout. Mitt minialbum är inte heller helt klart ännu. Det är bara själva stommen som är klar. Nu börjar det roligaste: fylla det!



Ikväll har jag också hunnit med att slänga ihop några tags till några kattbäddar som jag ska skänka till The Maine Clubs rasspecial i början av augusti.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar