måndag 10 december 2012

Katt-tv??

Jag har ju fått låna en DVD som är speciellt framtagen för katter av en kompis. Prinz är helt fascinerad av denna filmen och både pratar med tvn samt slår med tassarna på tvbilden. Av just den anledningen har jag inte riktigt vågat testa filmen här hemma hos mig. Är lite tveksam till att platt-tv och Prinz variant av tv-tittande är helt kompatibelt med varandra...

Den senaste tiden har jag dock funderat lite kring hur det där med katt-tv faktiskt påverkar katter. Prinz har aldrig tidigare varit speciellt intresserad av tvbilden, inte ens när det visats fåglar eller annat som skulle kunna tänkas vara intressant för en katt. Men, nu helt plötsligt så kan jag konstaterat att det uppenbarligen inte behövs någon specialfilm längre för att få Prinz intresserad. Så fort jag sätter på tv'n kommer han sättande och parkerar på golvet framför. För att sedan ömsom sitta still och bara titta och ömsom ställa sig med framtassarna på tv-bänken och inspektera närmare. Tja, att titta på tv här hemma hos mig har blivit en sport... Inte helt smidigt att se något när drygt 7,5 kg Maine coon parkerar framför tv'n...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar