söndag 2 december 2012

Burskynkesleverans

Efter att det svartvita burskynket som jag sytt hade lottats ut på BiK's jubileumsfest rasade det genast in flera stycken beställningar. Superkul!!

Ett av de beställda burskynkena levererade jag igår i samband med kattens dag-firandet. Detta burskynket skulle vara till en dubbelbur och jag hade i princip fria händer. Det blev ett vändbart burskynke i turkosblått, crème och guld. Tyckte att den färgkombinationen skulle passa så bra till de Siameser som ska härska i buren.
Gardinen och taket är alltså blått på ena sidan och crème-färgad på den andra. Botten har samma princip men där har jag lagt in rutmönster i två av hörnen i motsatta färgen samt några rutor i guld.



På beställningen fanns även en rund kattbädd som skulle matcha burskynket. Jag valde att använda det guldfärgade tyget till utsidan på bädden för att på så sätt plocka upp den accentfärg som jag har med i själva burskynket. Insidan av bädden är i mjukt, fluffigt pälstyg. Kudden i bädden är i guld på ena sidan och päls på andra sidan och i mitten sitter en liten knapp i form av en katt.




Snart är det dags att leverera de andra två som jag har beställning på...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar