torsdag 29 mars 2012

Fick en beställning...

...på ett kort för ett litet tag sedan. Hoppas nu att det har nått fram till mottagaren... Det skulle vara ett tack-kort till en av de som avgick från sin post i TMC's styrelse. När jag frågade om det fanns några önskemål om kortets utseende så fick jag svaret att det gärna fick vara något med katter, bakverk, muffins eller broderi. Sedan skulle det gärna vara något i rött på det också.

Efter lite funderande så blev det ett kort med svart papper som grund. Jag skrev ut texten som skulle finnas med i kortet på ett papper mönstrat med katter på både till insidan och utsidan. Sedan kom det lite trixiga. Hur skulle jag få med allt? Tja, jag broderade helt enkelt en pytteliten cupcake :). I kattpappret på framsidan skar jag ut ett hjärta m.h.a en pepparkaksform. Gjorde en liten ram av rött papper inuti hjärtat och placerade sedan broderiet bakom de båda pappren. Under texten på kortets framsida lade jag till två röda remsor som jag klippte ut ur papper med lite olika struktur och färg. Avslutade med ett klistermärke på en mycket söt liten kattunge som ser lite ut som en maine coon som jag först klistrade fast på svart papper och sedan fäste på kortet med 3D-kuddar. Givetvis har den lille busungen lämnat lite tassavtryck över hela kortet också...

Så här blev resultatet och jag hoppas att mottagaren blev glad:


/Anngert

2 kommentarer:

  1. Kan inte tänka mig annat än att mottagaren blev nöjd över det fina kortet.

    :-)

    SvaraRadera
  2. Beställaren blev i varje fall supernöjd med det fina kortet :-)

    SvaraRadera