fredag 6 januari 2012

Mer kattbäddsrenovering

Idag blev det mer tid för pyssel så jag passade på att sy en ny kudde till en av katternas korgar. Korgen är en helt vanlig rottingkorg som egentligen är i minsta laget för mina katter. Men eftersom de verkar gilla den så får de ha den. När jag hade min förra Maine coon Zambo så var det av någon outgrundlig anledning hans favoritkorg trots att både ben och svans hängde utanför... Numer står den på ett bord hemma och används flitigt av framför allt Puzz - som får plats lite bättre :).


Fick en del tyg över av det jag använde till kattbäddarna igår och bestämde mig för att göra denna korgen i samma stil. Så idag sydde jag först en kant till korgen av fuskläder. På bilden nedan är det bara provisoriskt fastsatt. Tanken är att det ska slås i öljetter och sättas fast med ett svart eller vitt sidenband runt kanten på korgen.
Sydde även en ny kudde till korgen. Ena sidan är i fuskläder och den andra som är tänkt att vara upp är i det härliga fuskpälstyget. Knappen i mitten är en svart knapp i form av ett katthuvud.


Vad gäller bäddarna som jag gjorde igår så var det i varje fall två som uppskattade dem. Jag ställde dem tillfälligt nedanför ett element hemma hos mina föräldrar för att ta med dem hem när jag åker och Prinz och mammas katt Truls har spenderat åtskilliga timmar i dem...


Men om det beror på att de gillar själva bädden eller uppskattar värmen från elementet kan man ju fundera på... ;)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar