lördag 25 juni 2011

Lila, grönt & silver

För ett tag sedan fick jag en beställning på ett burskynke till en dubbelbur. Det skulle innehålla färgerna lila & grönt. Eftersom den här beställaren har beställt ett burskynke tidigare av mig så ville hon även att det skulle gå lite i samma stil som det andra. För att knyta ihop dem med varandra valde jag att använda mig av samma silverfärgade tyg som jag använt till det skynket även till detta. Broderierna kommer även de att bli likadana.

Idag har jag gjort det nästan färdigt. Broderierna är det att jag har kvar att göra, men det får bli ett arbete att göra någon regning kväll framöver. Så här blev resultatet:


Inte helt optimalt att fota det uppmonterat under ett bord, men eftersom jag inte har något annat alternativ så fick det duga. Materialet i burskynket är krossad sammet, det gröna bandet är ett sidenband och de ytor där jag ska brodera är aidaväv. Kommer även bli en sidogardin som är broderad. Bilder på den kommer när den är klar.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar