söndag 26 juni 2011

En bonus...

Idag har jag sytt det sista, förutom broderierna då, på burskynket som jag visade igår. Var ett par sömmar kvar att fixa samt sy sidogardinen. Resultatet, ja det ser ni nedan.


När jag sytt klart så långt fick jag ett ryck och gjorde lite experimentsömnad. Jag ville testa att sy en mjuk kattbädd på ett nytt sätt. Hade en del tyg över av det ljuslila tyget och bestämde mig för att sy i det tyget. Blev resultatet okej så skickar jag med det som en liten bonus till burskynket.

Först klippte jag ut en lång remsa av tyget, 150 cm lång och 25 cm bred. Sydde ihop kortändarna på den så att det blev en ring. Sedan tog jag en bred bit vadd, ca 40-50 cm och lika lång som tygbiten i ringen jag just sytt. Vek vadden fyrdubbel och började "stoppa" ringen med den. Jag spännde alltså tyget runt vadden och nålade ihop så att jag fick en tjock ring. Därefter klippte jag ut botten i två lager tyg (ska vara stoppning imellan sedan) och nålade fast samr sedan sydde ihop. Lämna dock en liten öppning som man kan stoppa den igenom. Stoppa, sy ihop och vänd den rätt. Klart :-). Nedan en närbild på den.


Har nog lite idéer som bör inplementeras, men i det stora hela är jag nöjd. Så, den stoppas ner i samma kasse som burskynket och jag hoppas att den som gjorde beställningen blir gjal över en liten bonus! Nedan en lite tydligare bild på den när jag lagt den på golvet istället för på burskynkesgolvet.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar