torsdag 9 juni 2011

Knappt en tvärhand hög

För ett tag sedan, eller för att vara exakt: ganska länge sedan så påbörjade jag ett tittskåp. Arbetsnamnet på det är "Skrivtorka" och vad det innebär får ni fundera på ;). Dock avstannande bygget då jag själv drabbades av idétorka. Min ambition är alltid att försköka tillverka så mycket av grejorna i tittskåpen själv, men jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska göra en skrivmaskin i miniatyr...

Möblerna är i varje fall klara. Ett enkelt litet skrivbord i lite äldre stil och till det en trästol. Skrivbordet är gjort i tunna trälister som jag sedan har laserat. Lådorna är inte öppningsbara. Det är bara en träbit med en knopp av en liten pärla som symboliserar lådfronter. Höjden på skrivbordet är ungefär 6,5 cm.

Stolen gjord på samma sätt som skrivbordet. Tunna trälister som jag sågat till, laserat och limmat ihop.


Vi får väl se när det kommer att bli färdigt. Kanske får jag ge upp tanken på att göra skrivmaskinen själv och knalla iväg och inhandla en så att jag kommer vidare...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar