söndag 28 april 2024

Scrapträff...

 ...stod det inbokat i kalendern i går. För min del blev det tyvärr en scrapträff som fick ett abrupt slut då jag efter lunch började må illa. Antagligen något som jag åt till just lunch, men det var bara att packa ihop och bege mig hemåt. Men, jag hann i varje fall påbörja ett kort på träffen och lite kul är det ju att det kort jag började med var det där julkortet som jag alltid gör varje gång jag är på scrapträff!

Nåväl, kortet har självklarts gjort klart idag när jag mår bra igen. En liten tomte på en bakgrund av utstansade granar i ett mönstrat papper med snöflingor på och en utstansad stjärna i guldiga toner som jag fick av en annan deltagare på förra träffen.


Med mig hem från träffen igår hade jag även en liten plåtask som en annan deltagare skänkte bort. Tänkte att den kan man ju förvandla och återanvända! Burken hade text på alla sidor och rundade hörn. Själva asken var vit i botten och locket var mörkblått.


Att hitta ett blått papper som hade samma nyans insåg jag snabbt att det skulle vara omöjligt och att klä in alla hörn skulle inte bli bra. Så det blev att tänka utanför boxen så att säga och hitta något som kunde komplettera det vita och det blåa på asken. Resultatet blev att jag klädde själva asken i en bit tapet som har ett ljust lite stenaktigt utseende. Locket dekorerade jag först med ett lager ljusblått glittrigt papper som matchade det mörkblåa fint. Ovanpå det en svart tag, vita utstansade blad och några blommor i lite brun/gråa nyanser för att plocka upp det stenfärgade på sidorna. Det glittriga pappret fick även bilda några ränder på askens sidor för att sammanlänka locket med asken.

Nu är den redo att åter fyllas med något smarrigt och ges bort vid lämpligt tillfälle!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar