torsdag 3 augusti 2023

Återbruk

Semester och ute häller regnet ner. Tur man har hobbies som man kan roa sig med inne!

För ganska många år sedan så sydde jag en väska till mig själv av ett par gamla jeans. Det var en väska som jag verkligen gillade och använde supermycket. Till slut blev den ju då såklart tråkigt nog utsliten. Men, nu stod jag där igen med ett par jeans som jag tänkte kassera pga att de fått hål på lite fel ställe. Dags för en ny väska tänkte jag och dök ner i tyglådan för att se vad jag hade som kunde passa till. En bit kattmönstrat tyg, lite duchessetyg att fodra med och en dragkedja som skulle passa fanns hemma.


Bara att skrida till verket. Jag kapade jeansen precis under där bakfickorna slutade. Det var precis där under de var slitna och sönder, så det ville jag inte ha med. Tyget i benen använde jag till bärremmarna och att fästa dragkedjan i. Bärremmarna dekorerade jag även på ena sidan med det kattmönstrade tyget. Den ljusa duchessen använde jag till att fodra väskan med och sedan sydde jag ett dekorativt "bälte" att trä i hällorna på väskan av det kattmönstrade tyget och duchessen.



Jag är så nöjd med mina nya väska! Ska dit en annan nål att hålla fast "bältet" med, men den hade jag inte tillgänglig idag så en vanlig fick duga så länge. Kanske blir någon mer extra hängande dekoration också om jag hittar något skoj.

Av jeansen som jag skulle skrota blev det inte så mycket kvar. Ett par småbitar från benen bara:


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar