söndag 1 januari 2023

Julpyssel...

Ja, tidsoptimisten har varit i farten igen. I höstas påbörjade jag ett "julpyssel" med ambition att det skulle varit klart till första advent. Det gick sådär. Istället blev det klart nu i mellandagarna... Nåväl, advent och jul är ju högtider som infaller varje år, så till nästa advent ligger den i varje fall redo att hängas upp och jag får njuta av den några dagar denna julen också.

Pysslet är en stor virkad adventsstjärna. Såg mönstret på nätet och blev så inspirerad att göra en egen. Så jag skrev ut diagrammet och satte igång att virka. Virkningen tog så klart mycket längre tid än jag tänkt, stjärnan mäter hela 45 cm mellan uddarna, så den är verkligen stor och jag behövde ju två stycken för att göra en adventsstjärna! När virkningen var klar stärkte jag de båda stjärnorna med en blandning av strösocker och vatten, fäste en ledljusslinga på den ena och fäste ihop dem med varandra udde mot udde med sytråd.

Är fantastiskt nöjd med resultatet och den kommer att få pryda något av mina fönster nästa advent.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar