söndag 27 juni 2021

Puh...

I början av året noterade jag att mitt lilla lager av små kattmyntamöss började ta slut, så jag bestämde mig för att sy upp några nya. När jag besökte tygaffären nästa gång passade jag på att köpa en liten bit sammetstyg. Köpte bara en liten bit eftersom det inte går åt så mycket material till varje mus. Bestämde mig för att använda upp allt tyg och sy möss av det och började rita ut delarna efter mina mallar. Visade sig att det blev några fler än vad jag hade tänkt mig. Men nu har jag ÄNTLIGEN sytt ihop alla, stoppat dem med vadd & lite kattmynta, gjort små snoddar till svansar och sytt fast samt broderat ögon och morrhår på alla. Puh! Mycket handsömnad blir det på de små rackarna... Nu tror jag nog dock att de ska räcka ett tag till. Hur många det blev? 97 stycken...



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar