torsdag 9 april 2020

Planteringsdags!

Våren är verkligen på g ute och det är hög tid att börja plantera. Fast jag nöjer mig med att plantera i den lilla skalan än så länge :-). Idag har det blivit lite olika blommor gjorda till det lilla orangeriet som jag håller på att bygga. När man som jag håller på med olika hobbies så är det ju perfekt när man kan mixa dessa och använda sig av något från den ena hobby till den andra. Idag fick scrapgrejerna hoppa in i miniatyrbyggnationen!


Av pyttesmå blommor som jag har till scrapbookingen blev det idag härliga små blomsterarrangemang till orangeriet. Fick klippa och frisera bladen liten för att passa, men blommorna passade perfekt.



Av några dissekerade ljusmanchetter blev det ytterligare ett par blommor och även lite blommor till en ampel som jag byggt av bitar från långa tändstickor. För att fästa kedjorna i ampeln har jag borrat fyra små hål i det översta lagret av tändstickor, böjt till lite ståltråd, trätt igenom den i kedjan och limmat fast öglan i det lilla hålet. Kedjorna kommer från ett kasserat halsband.



 För att montera blommorna i de små krukorna har jag först tryckt ner lite oasis i krukorna. Sedan har jag lagt på lite trälim på ytan och strött te från en tepåse över ytan så att det ser ut som jord. Därefter har jag bara stuckit ner blommorna i "jorden".

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar