lördag 15 december 2018

Storlek XXL

Att virka små ljusbollar var väldigt roligt och de blev väldigt fina. Så jag ville testa att virka en stor också, men vad skulle jag använda för garn? En tur till garnbutiken och valet föll på ett garn som heter "Ribbon" och ser ut som tjockare band. Sedan var det bara att börja virka. Använde samma mönster som till de små, bara grövre garn och virknål. Bollen är stärkt med en blandning av trälim och vatten och tillslut har jag trätt in en liten ljusslinga i som går på batteri. Att virka med Ribbon-garnet visade sig vara ganska tungt & jobbigt då garnet är lite hårdare men resultatet blev kanonbra!



Bollen är ungefär 30 cm i diameter skulle jag tro och ger ett härligt sken. Så jag kan bara konstatera att virka stora ljusbollar är lite jobbigare än att virka små, men resultatmässigt blev det super!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar