lördag 22 september 2018

Julkort

Hösten står och knackar på dörren med friska vindar och regnskurar. Vad passar då bättre än att sitta inne och pyssla? Idag stod det scrapbookingträff på agendan. Trots en viss seghet efter ett par intensiva veckor hittade jag lite inspiration och fyra nya julkort såg dagens ljus.

Det första gjorde jag med utgångspunkt från träffens utmaning.Att skapa ett alster som innehöll något man stansat ut, något stämplat, blommor, något i brunt och vellum. Det sistnämnda är ett lite halvgenomskinligt papper ifall någon som läser här undrar. Jag valde en brun kortstomme, skapade ett "mönsterpapper" av vellum genom att stämpla snöflingor på det och använde det sedan som bakgrund för en bukett blommor, en utstansad snöflinga och en utstansad liten ängel i brunt. Avslutade med att dekorera det med lite glitterlim. Mycket nöjd med mitt kort ställde jag fram det som mitt tävlingsbidrag och vann :-)!


Efter det blev det några väldigt enkla julkort baserade på färdiga bilder från olika mönsterpapper, lite olika dekorationer och lite glitterlim. Svårt att göra enklare kort än så.



Ett av kort valde jag att göra en lite annorlunda öppning på. Jag lät det öppnas på diagonalen istället för på ena kanten. Enkelt men ändå annorlunda.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar