söndag 8 oktober 2017

Grand International Premier!

I lördags var det utställningsdags igen. Jag och Lakritz begav oss tidigt på morgonen iväg till Östkattens utställning i Norrköping. Blev i vanlig ordning en härlig dag med massor av läckra katter, härliga vänner, kul shopping och spännande tävling.

Lakritz fick träffa en ny domare som jag aldrig haft tidigare, vilket alltid är lika spännande. Det visade sig vara en trevlig domare som jag tyckte hanterade katterna väldigt bra. Hon pratade inte så mycket till publiken, men desto mer till mig som ägare när hon bedömde katten. Lakritz fick en fin bedömning men i vanlig ordning så fick vi veta att han är aningen rund om magen. Ingen direkt nyhet och något som vi tappert jobbar på. Men, hon gav honom hans certifikat vilket var det sista i klass 6 och han kan därmed titulera sig Grand International Premier :-)!!! När jag senare hämtade ut bedömningssedeln i prisrummet så fick han även en stor snygg kokard att pryda buren med.

GIP CH S*IsaRos Lynx Samurai, till vardags kallad Lakritz


Vid nomineringen lite senare gick han mot en sibirisk katt och en annan svart Maine coon. I slutet valde domaren mellan Lakrtiz och den andra maine coonen. Tyvärr förlorade Lakritz nomineringen till den andra katten just på grund av den något för runda magen...

Vill här också passa på att gratulera alla mina vänner till deras fantastiska resultat på utställningen. Flera stycken av er tog titlar och vi fick även fira en Junior Winner. Stort, stort grattis till er alla!!

/Anngert

1 kommentar: