måndag 31 juli 2017

Sommarscrap!

En hel helg i goda vänners lag fylld med scrapbooking, kattsnack och många goda skratt! Perfekt semestersysselsättning :-).

Blev några "bra att ha-kort" gjorda och även ett julkort. Gäller att ligga i nu med julkorten, säger väl bara "poff" så är vi där...

Det först kortet blev ett kort där jag inspirerades av det söta lilla träankaret som jag hittade i en blomsterbutik. Övriga dekorationer och även pappren fanns redan i min scrapväska...


Nästa kort blev ett "lager på lager". Motivet är stämplat när de båda vita arken låg på varandra. Sedan har jag färglagt det som blev på det lilla arket och lyft upp det lite från det undre pappret med hjälp av 3D-kuddar.


På kort nummer tre har jag lekt med ett blankt svart och ett mönstrat svart papper som bakgrund. Det vita hjärtat är ett "tårtpapper" som jag bara stämlat "tack" på och fjärilen är en metalldekoration.


Julkortet blev ett väldigt enkelt julkort där nedre halvan av kortet utgörs av ett glittrigt papper och den övre är ett papper med ett reliefmönster av snöflingor. I skarven mellan dessa har jag dekorerat med genomskinliga strasstenar och en liten metallfärgad stjärna.


Framåt början av hösten är det dags för lite utställning igen i Maine coonens tecken. Tänkte skänka lite bäddar till prisbordet och givetvis vill jag ha snygga tags på dem. Så tio stycken tags tillverkades också. Nu är det bara bäddarna som ska sys med...


Självklart fick vi hela tiden en hjälpande (?) tass av Mizz Li när vi scrappade...


Medans vissa av oss scrappade så roade sig övriga familjen med sin stora hobby: legobygge. Glömde tyvärr att ta kort på den modellen som byggdes på lördagen, men på söndagen var det en modell från Simpson som gällde! Måste säga att det ser riktigt kul ut att hålla på med att bygga dessa modeller!


Får också passa på att säga ett stort tack för den fantastiskt söta lampan som jag fick!!!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar