söndag 4 juni 2017

Kreativitet (Del 3)

I mitt kreativa lite annorlunda tittskåp händer det grejer. På övervåningen har det kommit upp en liten vägghylla att ställa pysselmaterial på och ett vägghängt bord att pyssla vid. I en liten låda gjord av tillsågade glasspinnar står det läckra scrapbookingpapper redo att förvandlas till unika handgjorda kort. Papprena har jag hämtat på nätet, skalat ner till rätt mått och skrivit ut.
Symaskinen har anlänt och den verkar redan ha provkörts! Till höger om symaskinen har det kommit upp en lite större vägghylla. Den hylla är gjord av en återvunnen träförpackning som jag betsat i samma mörka ek som övrig inredning. Nu ska den bara fyllas med material och verktyg för att främja kreativitet...



På bordet står ett litet tittskåp redo att inredas. Tittskåpet har jag köpt från en miniatyrbutik. Vad som ska bli i det har jag inte riktigt kommit på än. Det får tiden utvisa...


I källaren börjar hyllorna fyllas på med material som behövs för kreativt skapande. Rullar med tyg, trälister och verktyg blandas med färdiga kattbäddar och annat som är bra att ha.


De fyrbenta vännerna har visst bjudit in två kompisar till! Och de verkar minsann utforska omgivningen...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar