måndag 8 juni 2015

Utställningsdags

I lördags var det dags för utställning igen. Jag och Lakritz begav oss okristligt tidigt till Örebro och Nerikes kattklubbs internationella kattutställning på Conventum. Det blev en lång härlig dag med massor av trevliga möten med nya och gamla vänner, massor av "kattsnack", mängder av underbart vackra katter att titta på, spännande bedömningar och så lite shopping förstås :-)!


Lakritz fick träffa en för oss ny domare som gav honom en okej bedömning. Jag höll väl inte riktigt med om allt hon sa, men så är det ju, alla gör lite sina egna tolkningar. Han fick sitt certifikat men gick inte vidare, vilket jag inte hade några förväntningar på att han skulle göra.

Gjorde ett tappert försök att fota min lille parvel i buren med den snygga kokarden. Gick sådär..


Så jag bjuder på en bild på Lakritzbiten som jag tog ikväll när han parkerat i en stol på altanen också :-)!


Säger också ett stort grattis till alla mina vänner som var där och ställde ut och fick med sig fina bedömningar och resultat hem!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar