tisdag 3 december 2013

Ett gott skratt...

Kvällens underhållning har mina två Britter stått för. Något säger mig att de inte tyckte att det var lika roligt, men matte skrattade så tårarna rann.

När jag höll på att greja i tvättstugan noterade jag att Puzz var på kattlådan. Hon bökar runt, krafsar och gräver. Det är mycket omständligt innan hon parkerar sin lilla rumpa och kissar. Men, hon var ju inte klar efter detta. Även "nummer 2" skulle göras. Medans hon roar sig med det ser jag i ögonvrån hur Kompiz har noterat vad som pågår. Jag vet inte hur det är hemma hos er läsare som har katt men hos mig har jag noterat två saker. Dels är en katt som bajsat en mycket glad katt och det ska då busas i 300 knyck. Dels så är det faktum att kattkompisen är på kattlådan detsamma som att "nu måste jag nog bråka med kompisen lite".
Kompiz hade nog siktat in sig på det sista när han kom smygande längs med väggen och dörren in till tvättstugan. Benen var superkorta, så korta att magen nästan släpade i marken och det var full fokus på Puzz som ju var i kattlådan. Han smyger hukande fram och lägger sig ner precis framför kattlådan. Man riktigt ser på honom att han tror att han inte syns och att Puzz kommer att få världens överraskning. Detta samtidigt som han försöker se helt oskyldig ut.


Puzz har naturligtvis stenkoll på att det ligger en liten marodör utanför lådan och när hon är klar ser jag hur hon gör sig redo för nästa drag. Hon kryper ihop och börja "ro" från sida till sida med rumpan. Sedan ger hon sig iväg ut ur kattlådan i högsta hastighet med ett rejält avtramp på den icke ont anande Kompiz. Han såg aningens förorättad ut kan man säga och matte skrattade länge och gott :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar