måndag 18 november 2013

Äntligen!

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig och ibland är tankarna någon helt annanstans än planerat. För ett ganska bra tag sedan fick jag en beställning på fyra stycken USA-inspirerade kattbäddar. Tyg inhandlades och sömnaden påbörjades. När jag syr dessa bäddar så vet jag hur mycket tyg det går åt till varje och jag hade med andra ord köpt precis lagom med tyg. Det ska man aldrig göra lärde jag mig...

Första momentet av sömnaden gick bra. Andra gick sådär. När jag skulle klippa till det sista på den första bädden sprang tankarna iväg och jag klippte helt åt skogen fel. Ja, ja. Jag hade ju tre klara i tid och beställaren hade inga problem att vänta lite på den fjärde.

Så fort det blev vardag igen, jag hade slutat jobbet och tygbutiken var öppen så skyndade jag mig dit för att köpa till lite mer tyg så att jag kunde sy den sista också. Men, säg den glädje som varar för evigt. Väl framme i tygbutiken så visade det sig att" tyvärr, vi sålde just det sista på bägge de rullarna". Bara att snopen vända hemåt igen och invänta nästa sändning till butiken.

Men, nu är de äntligen klara :-). Tre stycken är redan levererade och den fjärde ska snart bli. Så här ser de ut:


Stora och rejäla. Avsedda för minst en Maine coon-rumpa i varje :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar