tisdag 8 maj 2012

Vacker vägg!

För ett litet tag sedan var jag iväg med katterna till en fotostudio där en kollega, Mats Stenholm, till mig fotade mina fyrbenta vänner. Det var en riktigt kul grej att göra och katterna uppförde sig betydligt bättre än förväntat. Jag visste ganska snart att jag ville ha en helfigursbild samt en närbild på ansiktet på varje katt uppförstorat. Kom fram till att det skulle bli riktigt snyggt som ett collage på väggen bakom mitt skrivbord här hemma Efter mycket beslutsångest kunde jag äntligen bestämma mig för vilka bilder jag ville göra förstoringar av. Helfigursbilderna är i A3-format och de med bara ansiktet är i A4-format. Med passepartout och ram blir tavlorna alltså aningens större i formatet än själva bilden.

Idag hade han med sig tavlorna till mig och kvällen har ägnats åt tavelhängning. Jag är så nöjd :)!! Mitt foto av de nyupphängda tavlorna är inte i närheten av att göra dem rättvisa...


/Anngert

5 kommentarer:

  1. Ja, det blev verkligen snyggt.

    SvaraRadera
  2. Fin väggprydnad! /Rut

    SvaraRadera
  3. Aaa....trevligt! blev ju riktigt snyggt.
    Bara att höra av sig om det är något mer.
    Lite kul att försöka fånga personligheten i djuret, det är inte lätt.
    Och det tar tid, men det måste det få göra, annars blir det inte bra.

    Kram
    Mats

    SvaraRadera
  4. Blev ju jätte fint =) Undrar om Sune och Messi skulle gilla att gå till en fotograf för det vore kul att ha några riktigt fina bilder på dem =)

    KRAM och ha en bra dag...

    SvaraRadera