söndag 18 mars 2012

Fyndat

Helgens besök hos mina föräldrar resulterade i ett par små fynd. De höll på att röja ur i källaren och mamma frågade om det var något som jag ville ha innan de körde iväg med det till second hand eller slängde. Självklart tog jag mig en stund och rotade igenom allt. Kan ju finnas något som är "bra att ha". När jag tittar på saker så gör jag det på två sätt. Det ena jag tittar på är om det är något som jag vill ha eller behöver och det andra sättet jag ser på saker är genom mina "miniatyrglasögon". Idag lönade sig framför allt den sista varianten. Förutom ett par glasskivor från två skamfilade ramar hittade jag även en helt perfekt tavelram till mitt dockskåpsbygge.


Den här lilla söta gamla ramen är ungefär 5x5 cm stor, har rätt patina och glaset i den är helt. Den kommer att bli helt perfekt på någon vägg i mitt dockskåp med ett gammalt bröllops- eller släktfoto i!

Nästa fynd gjorde jag i lådan med returglas. På en av flaskorna satt en skinande blank kork. Avskruvad och vänd upp och ner man att den hade perfekt hinkform. Ska bara diska ur den, ta bort lite etikett-rester och fixa dit ett bärhandtag :).


Hittade även en lite större ram som kommer att bli perfekt som fönsterkarm i något tittskåp framöver. Vet inte riktigt var än, men idéer finns det gott om...

/Anngert

1 kommentar:

  1. Ja tänk vad mycket bra grejor man kan hitta om man bara använder "rätt ögon"! =D
    Kram Madde

    SvaraRadera