söndag 5 februari 2012

Brittfika!

Idag, eller rent teoretiskt igår eftersom klockan nu när jag skriver dessa rader har passerat midnatt, var jag bjuden hem till Kompiz uppfödare Lotta på Brittfika. Ett antal av hennes kattungeköpare var inbjudna och det var verkligen superkul att få träffas :).


Vi blev bjudna på en dundergod smörgåstårta och jag kan meddela att det slank ner flera bitar av smörgåstårta i magen på de flesta... Till efterrätt bjöds det på varsin skål fylld med chokladpudding, grädde och bär, vilket utan problem fick plats ovanpå smörgåstårtan... :).

Det blev en rolig dag fylld av kattsnack och givetvis gosade vi med Lottas egna katter! Några hamnade på bild och dessa bjuder jag på nedan.




En kort lekstund hann vi med innan jag åkte hemåt och när leken var klar bestämde sig en av småtjejerna för att: "Den här vippan, den är min. Bara min ;)"!


Strax intill där Lotta bor ligger det också en tygbutik. Eftersom Lotta vet att en del av oss som var där gillar att sy och pyssla så hade hon fixat så att vi som var hos henne på Brittfikat fick lite rabatt om vi handlade där idag. Klart att jag passade på att shoppa lite tyger! Med hem följde en bit av ett jättegulligt tyg med kattryck på, en bit av ett som ser ut som tidningspapper och en bit vaxduk av typen som känns som tyg. Undrar vad det kan tänkas bli av detta...?

Tack för en jättetrevlig dag Lotta!!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar