måndag 14 augusti 2023

Projekt Lundby-renovering: Matsalen och vardagsrummet

Nästa rum i Lundby-skåpet som jag gav mig i kast med var matsalen och vardagsrummet. Det är rummen längst till vänster på bottenvåningen:

Originaltapeterna som satt i dockskåpets matsal var fortfarande väldigt fina och jag gillade dem, så de fick vara kvar. Golvet var däremot slitet så jag använde samma golvpapper som till köket och la nytt golv. Sedan la jag till golv- och taklister. Möblemanget är det som varit med hela tiden, bara kompletterat med det lilla fårskinnet i fåtöljen längst in i rummet.


I vardagsrummet behövdes det mesta fräschas upp. Samma golvpapper som i matsalen och köket. På väggarna sitter en småmönstrad tapet som jag inhandlat i en miniatyrbutik på nätet. Golvlister och taklister är tunna trälister som jag målat vita. Gardinen är bitar av tunt tyg och smal spets som jag fäst på det gamla gardinfästet. Möblerna är de som fanns från början i dockskåpet bara kompletterat med den lilla mattan under den gula fåtöljen. Såg den i en miniatyrbutik på nätet och kunde inte motstå den.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar