onsdag 28 juni 2023

Sommartid i rastgården

Både Zaga & Elza har varit lite låga sedan både Lakritz & Kompiz gått bort på kort tid. Zaga är väldigt uppmärksam på hur jag mår och hon har varit extra mycket nära mig den senaste veckan. Hon som bara brukar ligga i knät och spinna när man är på toa, har vid flera tillfällen kommit och lagt sig spinnande i mitt knä och där jag är är hon.

Elza har lite mer fokus på utelivet just nu. Att hänga i rastgården varje vaken minut och jaga allt som rör sig är prio ett. Någon vidare jägare är hon dock inte, det mesta som rör sig klarar sig därifrån med livet i behåll. Hennes absoluta favoritställe att ligga och spana är i ett litet fågelbad i betong som jag har som prydnad. Jag har verkligen inte hjärta att hälla i vatten i det när jag ser hur mycket hon gillar att ligga där. Så efter regnet som kom häromdagen så är det lite kris. Spanarplatsen är blöt...

Idag bjuder jag på en liten bildbomb på småtjejerna när de njuter av sommarens underbara väder ute bland gräs, blommor och flygfän i rastgården.










/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar