måndag 19 juni 2023

En titel och en nominering

Helgen som var tillbringade jag i Gislaveds ishall på DackeKattens internationella utställningar. Skriver plural, då det är en utställning på lördagen och en på söndagen. En mycket trevlig helg med massor av härligt kattfolk på en välorganiserad utställning!

På lördagen hade jag bara med mig Elza. Hon fick en kanonbedömning och tog ett nytt certifikat i klass 7 men gick inte vidare. Inte helt oväntat med tanke på att hon befinner sig lite i "slyngelålder" och behöver växa på sig lite mer för att kunna konkurrera bättre. Men, inget ont som inte har något gott med sig. Klubben hade "tidig hemgång" så när alla grundbedömningar var klara fick vi som inte gått vidare möjlighet att lämna utställningen innan panelerna drog igång. Så vi kunde bege oss ut och njuta av sommaren lite till.

Söndag morgon strax innan halv sju, var det dags att styra kosan mot Gislaved igen. Den här gången med både Elza och Zaga med mig i bilen. Dagen bjöd på svalare väder ute, men inne i ishallen var det varmt och skönt. Båda mina tjejer hade fått samma domare och först ut på domarbordet var Zaga. Hon fick en toppenbra bedömning, fick sitt certifikat i klass 6 och knep även domarens nominering som bästa kastrathona till panelen.

Ett par bedömningar senare var det dags för Elza att sätta tassarna på domarens bord. Även hon fick en strålande kritik och tog utan problem sitt sista certifikat i klass 7 och kan nu titulera sig "Internationell Champion"! Konkurrensen bland de fertila honorna var stenhård, så att chanserna att gå vidare var obefintliga hade jag räknat ut tidigt och jag gissade helt rätt. Men jag är så nöjd med den fina kritiken som hon fick bägge dagarna och att hon tog sin titel!


I väntan på panelen strosade jag runt och tittade på de andra katterna på utställningen, shoppade lite i montrarna och pratade med andra utställare. Elza tog en lång tupplur i buren och Zaga verkade tycka att det var läge att göra sig extra fin till den stundande panelen...


I panelen mötte hon senare de andra domarnas bästa kastrathonor och där blev det en Burma som kammade hem vinsten. Men vi är nöjda med helgens resultat ändå. Bra kritik, certifikat och en nominering är ett bra resultat.


Vi vill även passa på att säga ett stort grattis till Elzas kullsyster Daenerys som också var med på utställningen. Hon fick också fin kritik av domarna och tog på söndagen titeln "Champion"!

Självklart även ett stort grattis till alla mina övriga vänner som ställde ut under helgen och deras fina resultat. Ingen nämnd, ingen glömd!

Nu tar vi lite sommarlov från utställningar och njuter i solen och gröngräset innan vi börjar ladda för höstens utställningar igen.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar