måndag 30 maj 2022

Spillbitar är bra att ha!

När jag fixade iordning mina stora blomlådor och bytte kant på ett par av dem så fick jag några brädbitar över. Synd att slänga dessa tänkte jag och blicken föll på en liten pall som stod undanstuvad i ett hörn i förrådet.

De överblivna brädbitarna räckte precis till en kant runt pallen och där skruvade jag fast dem så att det bildades en liten låda upptill. 

Sedan målade jag hela bygget ett par vändor med samma gråa färg som jag målat de andra blomlådorna med.

För att kunna använda mitt lilla bygge till det jag tänkt, dvs en liten blomlåda, så klädde jag sedan insidan med en bit plast från en trasig sopsäck. Jag fäste den runt kanten på lådan med häftpistol och klippte rent runt kanten.

Sen var det bara att fylla med jord och plantera lite härliga sommarblommor där i! Blomlådan passar perfekt bredvid bänken utanför min inglasade altan och jag tror det kommer bli så vackert när lobelian växer till sig och hänger ut över kanten :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar