lördag 4 september 2021

Presentpåsar

Om man ska ge bort något så är det ju alltid trevligare att göra det i ett snyggt "fodral". Ett fint inslaget paket, ett läckert arrangemang eller en fin påse. Idag har jag ägnat mig åt att fixa lite fina presentpåsar. 

De där tygbitarna som inte är tillräckligt små för att klippas ner till kattmyntaråttor har idag förvandlats till några söta påsar. Utsidan fick bli ett gulligt kattmönstrat tyg och insidan fodrade jag med sådan där vaxduk som känns som vanlig duk. Den gav påsarna lite stabilitet samtidigt som det är fullt möjligt att torka ur dem ifall man t.ex vill ge bort en liten blomma i dem. Till handtag tog jag en bit lite bredare snedslå som jag sydde ihop dubbelvikt. Måtten på påsarna är ungefär 25 cm höga, 20 cm breda och 10 cm tjock på sidan. 


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar