fredag 3 september 2021

Mer utefix...

Jag fick allt lite mersmak efter att utebordet som jag fixade till blev så bra. Så jag högg tag i ytterligare ett bord och ett par stolar. Ett så kallat "caféset" i plåt som efter några säsonger ute hade börjat rosta lite runt nitarna.

En vända till stugan för att hämta lite mer tunna brädor och sedan gjorde jag samma sak med dessa möbler som jag gjorde med bordet. Tvätta, spraya med rostskydd, spraya med vit matt färg och sedan lägga på trä på bordsytan, sitsar och ryggstöd. Sedan såga till skivan, slipa och lasera. Bordsskivan på detta bordet gjorde jag lite större än själva bordet jag utgick ifrån. Plåtskivan var ju så tunn så det gick lätt att dölja den under en mer robust träskiva.




Det nygamla bordet fick snabbt godkänt av Lakritz som utsiktsplats...

Känns skönt att ha fixat till utemöblerna nu istället för att vänta till våren. Nu är de ju klara att ställa fram nästa vår istället för att direkt behöva ställa sig och greja med det. Bara ta fram och sedan njuta!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar