lördag 21 november 2020

Många rutor små...

...kan bli en riktigt läcker julduk! För ett tag sedan, typ 1-2 år så där fick jag två bitar superfint julmönstrat tyg i svart & silver av en vän. Jag tänkte direkt att detta skulle jag göra någon typ av julduk av. Men till det behövde jag fler färger och jag fick inte riktigt ihop i huvudet hur jag ville ha det så tygerna blev liggande i tygskåpet. Tills tidigt i höstas då jag helt plötsligt såg en annan liten tygbit i min tyglåda som gick i härligt rött och var svagt mönstrat med julstjärnor. Den i kombination med det svarta skulle bli kanon! Jag började klippa till lite rutor, men hann aldrig börja sy då symaskinen gick sönder och när symaskinen var lagad fick jag prioritera lite annat som skulle sys.

Men, idag högg jag tag i mina små rutor igen och symaskinen och jag har roat oss hela eftermiddagen! Perfekt sysselsättning en gråruskig höstdag :-). Det tog sin lilla tid att bli klar och jag är ju inte direkt någon mästare på lappteknik, så den är nog inte sydd efter konstens alla regler. Men, vad gör det? Jag är supernöjd med resultatet och den kommer att bli perfekt på mitt vardagsrumsbord nu i advent & jul!



Jag har lite tygbitar över, så om jag hinner innan jul så kommer den stora duken nog få en lite mindre kompis på sidobordet i vardagsrummet. Men vad det blir återstår att se.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar