lördag 28 november 2020

Fler små rutor...

Ja, de som känner mig kunde nog räkna ut att jag inte skulle kunna hålla mig borta från symaskinen så länge utan vid första bästa tillfälle fixa till en liten matchande duk till mitt sidobord i vardagsrummet. Så idag har den stora duken som jag sydde fått en liten kompis till sidobordet av tyget som var kvar. Det var verkligen på håret att det röda tyget räckte, men jag hade tur och fick till det. Duken är lite drygt 30x30 cm i storlek och kommer att passa perfekt på det lilla fyrkantiga bordet bredvid soffan.


I går när jag var inne i tygbutiken för att köpa svart sytråd så föll mitt ena öga på ett helt underbart jultyg i rött och lite skimrande guld med färgglada granar på. Kunde inte låta bli utan att köpa en halvmeter utan att ha en aning om vad jag skulle göra med det. När jag sytt klart den fyrkantiga duken ovan idag så kom jag på att det nya tyget tillsammans med ett grått tyg med stjärnor på skulle kunna bli en fin löpare till byrån i mitt sovrum. Efter lite funderande så blev det en mycket enkel löpare med stjärnorna i mitten och tyget med granarna fick bilda en ram runt.

Här är jag lite osäker på storleken, men jag hoppas att den ska passa där jag tänkt att ha den. Bara att hålla tummarna tills jag hunnit prova...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar