tisdag 10 november 2020

Fräcka kassar!

De som känner mig vet att jag gillar att busa, överraska och att göra andra glada. En härlig kombination att roa sig med när tillfälle ges! Nu i höst fick jag ett perfekt sådant tillfälle. Och nu när alla paket har kommit fram till mottagarna så kan jag ju börja lägga upp här på bloggen vad jag har pysslat med i höst, för symaskinen den har jobbat på bra...

En vän till mig som är kattuppfödare frågade om jag kunde sy bäddar till kattungarna i kullen som hon just nu har. Klart att jag fixar det! Så bäddarna syddes och där stod jag med en del tyg över och funderade på vad jag skulle göra av det. Jo tänkte jag, kattungarna behöver ju varsin flyttpåse! Så jag tog mått på en reklamkasse från ett kattmatsföretag, köpte till lite mer tyg så att det skulle räcka till alla kassarna och började sy. Jag fortsatte på samma färgtema som till kattbäddarna så kassarna till tjejerna fick gå i rosa och till pojkarna i grönt. Utsidan på kassarna gjorde jag i samma tyg som utsidan på bäddarna. Sedan fodrade jag dem med det enfärgade tyget och sydde fast bärhandtag i matchande band. På ena sidan på utsidan av kassarna sydde jag på en vit ficka som jag kantade med det enfärgade tyget. På denna fickan har jag använt mig av "t-shirt transfer-papper" som jag skrivit ut deras "logga" på och strukit fast. Blev riktigt fräcka kassar!






Tror bestämt att mottagaren blev väldigt glad när hon öppnade paketen. De innehöll nog lite mer än hon förväntat sig. Detta var bara en av bonussakerna som fanns i lådorna...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar