lördag 12 oktober 2019

Restgarner

Jag försöker verkligen att använda allt material som jag köper. Den här gången är det garnresterna av Ribbon-garnet som använts upp. Och nog får man lov att säga att man verkligen använt så mycket som möjligt av garnet när det enda man har kvar när man virkar sista maskan är 10 cm garn som räcker precis till att fästa tråden!

Vad räckte restgarnerna till då? Jo, de fick bli en liten korg. Den är virkad på samma sätt som kattkorgarna som jag virkat tidigare men är ju inte alls så stor förstås. För att få ihop det till en korg i användbar storlek fick jag mixa in ett litet mönster av rosa och vitt i ytterkorgen medans innerkorgen blev helt rosa. Storleksmässigt skulle jag tippa på att den är mellan 15-20 cm i diameter.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar