söndag 6 oktober 2019

Grått & rött

Nu får vi ta lite pyssel här på bloggen igen. Virknålen jobbar på ordentligt och i helgen har det med lite extra "hjälp" av Zaga blivit ytterligare en rund virkad kattbädd av "Ribbon-garn".

Denna gången har jag virkat utsidan i en mörkgrå nyans och lagt in en rad av den färg som jag tänkt att virka insidan i. I detta fallet riktigt härligt rött. Korgen är ca 30 cm i diameter och passar för en kattunge att sova i.

Något mönster till korgen har jag inte utan den är virkad på fri hand. Utsidan har jag virkat så att den ser lite "korgmönstrad" ut och insidan är vanliga fastmaskor.

För att det ska bli mjuk och skönt för en liten kattunge att ligga där och sova har jag sytt en liten kudde av ett grått tyg med stjärnor på. I mitten sitter en nit/knapp.




Den här gången valde jag att sätta den lilla etiketten som det står "Handmade" på inne i korgen då jag tyckte att den försvann lite för mycket när jag la den mot det gråa på utsidan.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar