söndag 2 december 2018

Första advent

Idag är det första advent och då är det väl hög tid att pyssla till årets dörrkrans! Gjorde ett besök i en blomsterbutik och kunde konstatera att det var totalt slut på mossa som jag tänkt att använda till min krans i år. Bara att tänka om och med mig hem följde istället ett par knippen med härligt mörkt grönt granris.

Bara att börja klippa till bitar och klä halmstommen som jag har och gör dörrkransen på. Då min ursprungliga tanke med mossa inte gick att göra fick jag nu även tänka om vad gäller dekorationer. De jag tänkt ha i mossan skulle inte göra sig så bra i granriset. Efter en liten titt i förrådet med dekorationer så föll beslutet på att göra en väldigt enkel dörrkrans i år. Två små stjärnor i näver och två hängande snöflingor i metall fick bli de enda dekorationerna. Enkelt och vackert!


Och med detta önskar jag alla som läser en riktigt skön första advent!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar