söndag 20 maj 2018

Påsar och utmaningar

Igår tillbringades dagen på en riktigt härlig scrapträff. Medans solens strålar och en lätt bris letade sig in genom fönster och den öppna dörren spred sig kreativiteten bland borden. Mellan skapande av alster för att delta i utmaningarna hann man även med gott fika.

Jag hade massor med inspiration och hann med att göra en hel del. Hade hittat några påsar som stod hemma bland scrapgrejerna när jag packade på fredagskvällen och tagit med mig för att dekorera. Dessa dekorerades med utgångspunkt från vad två av utmaningarna under dagen var så att jag kunde delta i dessa. Blev ingen vinst till mig under dagen, men det var många väldigt snygga alster som deltog i tävlingarna så konkurrensen var hård och jag säger grattis till de som vann!

Första utmaningen var skarpa färger. Man skulle använda en av tre stansmallar som fanns på plats, svart och minst en riktigt skarp färg på det man gjorde. Jag fick två idéer till påsarna som jag gjorde men valde att delta i utmaningen med den i orange. I en annan utmaning skulle man använda minst tre brads. Så på sista påsen som jag dekorerade använde jag ett gäng av den varan. Givetvis är påsarna dekorerade på både fram och baksidan :-)



Dagens tredje utmaning var en utmaning som kallades "Mini". Man skulle göra ett kort där ingen kortsida fick vara längre än 7,5 cm. Mitt bidrag till tävlingen blev detta:


När jag kom till träffen så visade det sig att hon som höll i den hade tänkt på mig när hon varit på en stor träff för någon vecka sedan. I en butik hade hon hittat läckra mönsterpapper som var helt min stil och hade köpt några stycken till mig. Stort tack, de var verkligen så läckra!!! Givetvis ville jag göra något med dessa papper också under dagen. Dels använde jag en bit av ett av mönsterpappren till mitt minikort och dels blev det två "normalstora" kort med några av de andra papperna som bakgrund.



 Jag brukar ju ha som mål att göra minst ett julkort varje gång jag scrappar. den här gången blev det inget julkort utan en "julpåse". Påsen hade jag också haft liggande hemma och nu kom den till användning. Givetvis både fram- och baksida på denna också.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar