lördag 12 maj 2018

Nya plastpåsar...

Plastpåsar är ju inget bra att använda och jag försöker att dra mitt strå till stacken och använda tygpåsar när jag handlar mat. De jag har just nu börjar bli lite slitna så det var dags att sy ett par nya. En titt i lådan med resttyger gav utdelning. Där hittade jag tyget från det första burskynket som jag sydde när jag började ställa ut för många år sedan. Tyget är cremefärgat med lite struktur i och blev perfekt till utsidan på kassarna. En stor och en liten kasse kunde jag få ut på bitarna. Till foder valde jag till den lilla kassen en bit cremfärgad duchess och till den stora en bit svart bomullstyg.


Det är säkert någon som undrar varför jag kallar dem för plastpåsar. Jo, det är enkelt: Mallen jag använder när jag gör dem kommer från en helt vanlig plastpåse som man kan köpa i matbutikerna och när jag sedan syr mina påsar så syr jag dem på samma sätt som plastpåsarna är konstruerade.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar