lördag 12 augusti 2017

Träiga bäddar...

Näe, de är nog egentligen ganska mjuka bäddarna som jag sytt idag även om de till utseendet ser lite träiga ut!

Senare i höst arrangerar rasringarna för Maine coon som jag är medlem i ett "Maine coon-mästerskap". Jag kommer självklart att sponsra med lite bäddar till prisbordet och idag har jag börjat sy upp dem. Fyra stycken hann jag med att sy idag. Totalt ska det bli elva, en till varje vinnare samt till publikens favorit.

Dessa bäddar blir av den första modellen som jag började att sy, den med lite högre stabilare skumplastkant. Yttertyget har jag den här gången shoppat på Ikea. Ett läckert tyg med tryckt mönster av träbrädor på. Innertyget är i vanlig ordning en slaktad microfleecefilt i gräddvitt. Kudden som ligger i är vändbar med fluffigt tyg på ena sidan och vanligt bomullstyg på den andra.


Ska på lite mer "piff" på dem innan de är redo för prisbordet, men det får ni se en annan gång  ;-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar